Bangkok - Day 3

Hari ni last day kami kat Bangkok ni. Ikut jadual pagi ni kami akan ke Floating Market. Perut pun dah ok walaupun still rasa pedih2 sikit. Kami naik bas ke Chopraya River, dari situ kami akan naik bot menyusuri sungai Chopraya tu. Nanti kat tengah sungai dia akan berhentikan bot, pastu ada la penjaja2 yg naik sampan akan datang jual barang dari bot ke bot. Adalah 3,4 sampan je yang datang menjual. Tak adalah meriah sangat macam yang selalu kita tengok kat dalam TV tu.

sungai chopraya

cakk....

Dua tiga ketul sampan yang datang jual cenderahati.

View temple dari atas bot.

Dari sungai ni, kami stop di Wat Arun Temple. Temple ni memang sebelah je dengan jeti dan tak besar sangat pun. Kitorang masuk pusing2 sikit lepas tu keluar tengok gerai2 jual barang kat luar. Tak ada apa sangat pun nak tengok kat sini sebenarnya. Cuma view dia je la boleh tahan cantik sebab betul2 menghadap sungai kan.





Last destinasi, kami ke Zoo. Tengok2 binatang, tengok2 show. Tapi sebenarnya masa kat sini, memang tak leh nak rasa seronok dah coz cuaca panas ya amat. Perut lak lapar, maklumlah semalam minum air kosong ngan roti jer. Tengahari tu ingat bolehlah jumpa nasi, sebab tour guide tu kata restoran yang dorang bawa ni internasional restaurant ada halal food. Last2 harapan kecundang bila tengok lauk cikbi merata2. Frust betul. Dalam airport nak balik Malaysia barulah jumpa nasi. Mak ai lahap tak hengat makan masing2 hehe…

Berakhirlah sudah pengalaman ke Bangkok Thailand ni. Walaupun ada yang pahit tapi pengalaman manis tetap ada. Hopefully next trip sakan lah enjoy ,xde da lah sakit2 camni..seksa oo..hehe..


No comments:

Post a Comment